Am o problema legata de business-ul meu si nu stiu cum sa ii dau de cap. Ce ma sfatuiesti sa fac?

Intalnesc zilnic aceasta abordare de la tinerii noi intrati in lumea afacerilor de tip start up si in general de la oameni cu aspiratii antreprenoriale si de independenta financiara. Inteleg prin ceea ce trec: teama de esec, stresul,

incertitudinea; sunt etape care definesc viata unui antreprenor la inceput de cariera. Este si normal sa ai momente de genul acesta, este firesc, este uman. Toti oamenii pe care ii indrum spre lumea antreprenoriatului, la inceput, intampina momente dificile, pline de incertitudini. Si eu am trecut prin astfel de momente dificile dar am avut sansa si suportul unor oameni faini pe care i-am avut alaturi de-a lungul carierei.

 

Viata unui antreprenor se aseamana valurilor oceanului: porneste de jos, ajunge la inaltimi colosale, intaleste tarmul, de unde isi reia ciclul vietii sau al business-ului: adica urca si coboara. Conteaza mult sa reusesti sa te automotivezi astfel incat in momentele dificile , cand esti “jos” sa reusesti sa te ridici. De asemenea, a avea alaturi oameni cu experienta, mentori adevarati, ajuta mult in astfel de momente. Exemplul lor, experienta lor atat in plan uman cat si profesional, ghidajul oferit de ei, te pot ajuta mult in acest ciclu antreprenorial si in procesul dezvoltarii personale.

 

Una din situatiile cu care ma intalnesc des este legata de focusul tinerilor antreprenori pe probleme tehnice, de business fara insa ca fundamentul pentru care se afla in acel business, in acel moment, sa fie clarificat si asumat constient.

 

In spatele unui antreprenor de success, nu exista doar cerere si oferta. Exista anumite idei, drive-uri, anumite influente si scopuri care l-au dus in punctul de a crea un business prezent pe piata care bifeaza conditiile de cerere si oferta. Ce vreau sa spun prin acest lucru?

 

1 din 5 start up-uri ajung sa ramana pe piata in ciuda competitiei si chiar sa fie remarcate de public (clineti/investitori).

 

 Cum pot aceste afaceri la inceput de drum sa devina apreciate si de succes?  Si cum este posibil ca celelate companii sa ajunga la esec?

 

Te-ai gandit vreodata la asta?

In primul rand tine de planificare si control.

Cum iti planifici si controlezi timpul, mindset-ul si obiectivele. Da, important este sa fim noi cei care controlam. Pare banal, dar in cele mai multe situatii NU se intampla asa… 

 

De ce vrei sa pornesti o afacere? Sinceritatea este un pas in a realiza o afacere cat mai prospera. Ce inseamna `succesul pentru mine`? Ti-ai pus intrebarea asta vreodata? Daca nu, atunci fa-o!

 

Fiecare intrebare pe care ti-o adresez aici, vreau sa o notezi in agenda si sa ti-o adresezi in fiecare zi, la care normal, sa ii aduci cate un raspuns.

 

Este un bun start in a-ti crea niste principii fara de care afacerea ta sau viitoarea ta companie nu ar reusi sa se dezvolte. 

 

Obiectivele pe care ti le setezi pentru a incepe o afacere sunt cheia ca acestea sa se poata construi si intretine pe parcursul timpului, asemeni unor piloni. Iar acestea deriva in principal din WHY-urile tale, pe care recomand sa le pui pe hartie in cel mai sincer si constient exercitiu posibil.

Iar in al doilea rand, trebuie sa te dezvolti pe tine, unde doresti sa ajungi, ce iti propui sa faci, si in final care este planul? 

Iti creezi o matrice a viziunii tale: Cine esti in prezent si unde doresti sa ajungi. Descrie ce doresti sa realizezi pe viitor si cum poti sa faci acest lucru. 

 

Dupa, iti creezi niste obiective, asa cum am vorbit mai sus: De ce vrei sa faci asa? Care e pasiunea ta? Care sunt valorile tale? Cum iti definesti succesul si care va fi impactul actiunilor tale?

 

Cum te faci remarcat? Iti creezi un brand personal, adica TU antreprenorul si in paralel brandul afacerii tale, cum doresti ca oamenii sa iti identifice produsele/seviciile.

Lucrurile acestea le incepi cu ajutorul unui mentor.

 

In jurul tau, ca sa te dezvolti personal si profesional, ai nevoie de oameni care sa iti inteleaga pasiunea, care sa te incurajeze sa actionezi si care sa te indrume spre poteca cea mai avantajosa tie, astfel incat afacerea ta sa devina cat mai realizabila. 

 

Ca si mentor, recomand ca fiecare persoana care isi propune sa inceapa un business sa-si seteze si implementeze TOP 5 obiective care sa reprezinte cel mai important mixt de scopuri realizabile pe plan profesional + al dezvoltarii persoanle in care incluzi si pasiunile pe care le ai.

 

Este important sa te preocupi de intretinerea unui echilibru intre aceste obietive astfel incat sa nu apara dezechilibre pe plan profesional sau personal. Deci, alegerea a doar 5 obiective, si nu mai multe, te ajuta sa iti pastrezi focusul la ceea ce conteaza cu adevarat pentru tine. 

 

Aceste obiective recomand sa fie evaluate anual sau cel putin din 2 in 2 ani, intrucat te maturizezi si evoluezi zilnic, astfel sa observi ce ai realizat, ce ai de inbunatatit si ce fel de schimbari s-au intamplat in viata ta dupa realizarea acelor obiective.

 

Odata ce ai bifat aceste indrumari, eu spun ca esti pregatit pentru a-ti crea un action plan, pe care sa il urmezi cu scopul de a-ti construi succesul. 

 

Am realizat in activitatea mea de mentorat un Instrument folositor pe care l-am denumit Matricea de Viziune, Obiective si Planul de actiune care presupune etapele necesare a fi parcurse in atingerea obiectivelor de dezvoltare personala si antreprenoriala de catre orice potential aspirant. Daca doresti mai multe informatii legate de programul meu de mentorat si de instrumentele utilizate imi poti scrie pe adresa contact@florinmpop.ro 

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of